Inżynier na wstępie poinformował, że Rada Budowy dotyczy prac projektowych za miesiąc kwiecień 2023r. Zaawansowanie wygląda następująco:
- Zaawansowanie czasowe całego Kontraktu na koniec raportowanego okresu wynosi 29%,
- Zaawansowanie czasowe prac projektowych wynosi 52% (w odniesieniu do 17 miesięcznego okresu projektowania),
- Zaawansowanie finansowe Kontraktu wynosi 10%,
- Zaawansowanie rzeczywiste prac projektowych (wg szacunków Wykonawcy) wynosi ok. 60%.
Wykonawca w miesiącu kwietniu 2023r. zajmował się pracami j.n.:
- wprowadzano poprawki do Projektu Zagospodarowania Terenu i Projektów Architektoniczno – Budowlanych wynikające z otrzymanych uwag do tych opracowań, linii rozgraniczających oraz poleceń zmian (m.in. dotyczących zajętości działki nr 245 – obręb Tatary i uwzględnienia projektu ścieżki pieszo – rowerowej wzdłuż przyszłego starodroża DK15 (przy skrzyżowaniu nr 1, będącego przedmiotem odrębnego opracowania).
- Projektant przekazał skorygowaną dokumentację do Starostwa Powiatowego w Krotoszynie celem skoordynowania usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu na Naradzie Koordynacyjnej (ZUDP) i otrzymał protokół z przeprowadzonej narady z dnia 14.04.2023 r.
- W odpowiedzi na wezwanie Burmistrza Miasta i Gminy Koźmin Wielkopolski do złożenia dodatkowych wyjaśnień do informacji zawartych w przedłożonej Karcie Informacyjnej Przedsięwzięcia do wniosku o zmianę decyzji środowiskowej, Projektant wykonał analizę konieczności lokalizacji ekranu e7. W wyniku przeprowadzonej ponownie analizy stwierdzono brak przekroczeń dopuszczalnego poziomu hałasu, powodujących konieczność lokalizacji ekranu e7. Zgodnie z wezwaniem Wykonawca przekazał skorygowaną dokumentację wraz z odpowiedzią do Urzędu Miasta i Gminy Koźmin Wielkopolski w dniu 25.04.2023 r.
- Projektant analizował dostępność działek do dróg publicznych, uczestniczył w spotkaniach celem omówienia rozwiązań projektowych, w tym w konsultacjach z Przedstawicielami Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
- Pozyskiwano dane niezbędne do przygotowania Planu Działań Ratowniczych.
- Zgodnie z otrzymanymi uwagami od Inżyniera Kontraktu wprowadzano korekty do operatów wodnoprawnych i wniosków o pozwolenie wodnoprawne. Otrzymano akceptację do operatów. Jednocześnie trwały prace związane z przygotowywaniem materiałów do zgłoszenia robót w trybie Art. 118 ustawy o ochronie przyrody.
- wprowadzono korekty do Projektu Stałej Organizacji Ruchu oraz ponownie przekazano dokumentację do akceptacji. Ponadto Wykonawca przekazał materiały celem przeprowadzenia audytu BRD dla niniejszego zadania.
- Projektant otrzymał akceptację „roboczych” linii rozgraniczających i kontynuował opracowywanie projektów podziałów nieruchomości.
- Wykonawca przystąpił do wykonywania robót geologicznych.
- Wykonawca pozyskiwał uzgodnienia w zakresie kanalizacji deszczowej i odwodnienia. Dodatkowo Wykonawca przygotował wystąpienia o uzgodnienie z Gminą i Powiatowym Zarządem Dróg projektów architektoniczno – budowlanych branży drogowej, w zakresie m.in. ścieżek rowerowych lub pieszo-rowerowych, zatok autobusowych