/ NAZWA KONTRAKTU
Zaprojektowanie i budowa obwodnicy
miejscowości Koźmin Wielkopolski
w ciągu drogi krajowej nr 15
Cel inwestycji
Budowa drogi krajowej nr 15 przyczyni się do wyprowadzenia ruchu tranzytowego z obszaru miejskiego co jest korzystne, ponieważ ruch tranzytowy dezorganizuje i zakłóca życie mieszkańców. Poprowadzenie ruchu poprzez nowo wybudowaną obwodnicę pozwoli uzyskać znacznie większe korzyści dla użytkowników i środowiska niż pozostawienie ruchu na dotychczasowym przebiegu.
Zastosowanie ekranów akustycznych w celu zabezpieczenia terenów mieszkalnych narażonych na zwiększoną emisję hałasu powinno w znacznej części wyeliminować uciążliwości akustyczne spowodowane poprowadzeniem autostrady obwodnicy. Dla kierowców przejazd przez obwodnicę będzie korzystny ze względu na skrócenie czasu przejazdu i podniesienie bezpieczeństwa na drodze poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pól i posesji. Realizacja inwestycji wpłynie na uspokojenie ruchu w miejscowościach, podniesie komfort życia mieszkańców i zwiększy ich bezpieczeństwo.
Opis – dane o inwestycji
Podstawowe informacje
Nr umowy z Wykonawcą | O.PO.D-3.2410.111.2021 |
Data podpisania umowy | 05.05.2022r. |
Termin realizacji/td> | 05.08.2025r. |
Czas na ukończenie | 33 miesiące |
Wartość umowy (netto) | 61.957.656,33 PLN |
Wartość umowy (brutto) | 76.207.917,29 PLN |
Zakres inwestycji obejmuje:
• opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich
niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych
pozwalających na realizację inwestycji;
• budowę obwodnicy po wschodniej stronie Koźmina Wielkopolskiego, będącą
kontynuacją drogi krajowej nr 15.
• budowę obiektów inżynierskich w tym wiaduktów drogowych, mostu,
• budowę przepustów,
• budowę zjazdów,
• budowę dodatkowych jezdni,
• budowę poboczy gruntowych,
• budowę chodników, ścieżek rowerowych i ścieżek pieszo-rowerowych na
skrzyżowaniach z drogami poprzecznymi,
• budowę oświetlenia drogowego,
• budowę kanału technologicznego,
• budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus
drogowy,
• przebudowę i/lub zabezpieczenie wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi,
• rozbiórkę istniejących elementów zagospodarowania pasa drogowego: jezdni,
chodników, itp.
• budowę urządzeń ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczeń
akustycznych, przejść dla zwierząt, przepustów ekologicznych wraz z
ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym,
• wykonanie oznakowania poziomego oraz pionowego oraz urządzeń
bezpieczeństwa ruchu,
• rozbiórkę istniejących elementów zagospodarowania pasa drogowego,
• wycinkę i urządzenie zieleni.
Projektowany odcinek drogi krajowej – obwodnicy Koźmina w ciągu drogi krajowej nr 15
powiązany będzie z następującymi drogami publicznymi:
• istniejącą drogą krajowa nr 15 Jarocin – Krotoszyn poprzez skrzyżowania
skanalizowane typu rondo na początku i końcu obwodnicy
• drogę powiatową nr 5146P Borzęcice – Sapieżyn do DK15
• drogę powiatową nr 5145P Koźmin Wlkp. – Orla – gr. powiatu (Pleszew)
• drogę powiatową nr 5152P Koźmin Wlkp. – Lipowiec- Rozdrażew
• drogę gminną nr 761589 Rozdrażew – Koźmin Wlkp.
Parametry techniczne
Droga Krajowa |
|
Przekrój budowlany | 1×2 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni (w tym pasy włączeń i wyłączeń) | podatna |
Klasa techniczna | GP |
Prędkość projektowa Vp | 70km/h |
Liczba i szerokość pasów ruchu | 2 x 3,5 m |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Szerokość pobocza gruntowego | 1,5 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania
urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego |
Kategoria ruchu | KR 6 |
Dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię |
115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 5,0 m |
Pochylenie poprzeczne* | 2,5 % |
Plan orientacyjny
Zakres robót
Budowa obwodnicy Koźmin Wielkopolski w ciągu drogi krajowej nr 15 obejmuje w szczególności:
- Budowa drogi krajowej, obwodnicy m. Koźmin Wlkp. W ciągu DK 15
- Przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą Koźmina Wlkp.
- Budowa dróg innych niż obwodnica Koźmina Wlkp., w tym zmiana przebiegu istniejących dróg w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- Budowa dodatkowych jezdni zlokalizowanych w pasie drogowym obwodnicy Koźmina Wlkp.,
- Budowa lub/i przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- Obiekty inżynierskie w ciągu drogi krajowej, obwodnicy Koźmina Wlkp. i w ciągu dróg krzyżujących się z obwodnicą,
- System odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- Urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń, ekrany przeciwolśnieniowe,
- Infrastruktura dla potrzeb obiektów przy obwodnicy Koźmina Wlkp. zlokalizowanych w ciągu obwodnicy w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- Przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
- Wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
- Sieć teletechniczna na potrzeby Zamawiającego,
- Oświetlenie drogowe,
- Organizacja ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- Oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- Wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.